بیشترین علل مرگ و میر در كشور مربوط به بیماری های غیرواگیر است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'علیرضا مصداقی نیا' روز چهارشنبه در چهارمین كنگره بین المللی تازه های دیابت در تهران افزود: هرچند شاخص های سلامت مانند شاخص امید به زندگی در كشور افزایش یافته است اما مهاجرت بی برنامه مردم از روستا به شهر و ترویج سبك زندگی شهرنشینی در جامعه، دامنه بروز بیماری های غیرواگیر را گسترش داده است.

وی ادامه داد: عوامل خطر بیماری های غیرواگیر مانند كم تحركی و استعمال دخانیات در جامعه رو به افزایش است كه منجر به بروز بیماری هایی مانند دیابت یا فشارخون بالا شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: بالارفتن شاخص های سلامت در جامعه مانند افزایش سن امید به زندگی نیز خود عاملی دیگر برای بروز بیماری های مزمن در جامعه به شمار می رود.

مصداقی نیا، اجرای طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع را مهم ترین برنامه وزارت بهداشت برای كنترل بیماری های غیرواگیر برشمرد و افزود: هم اكنون این برنامه برای 22 میلیون نفر جمعیت روستایی كشور اجرا می شود و این برنامه باید 53 میلیون نفر جمعیت شهری را پوشش دهد.

وی تاكید كرد می خواهیم با بیماری های غیرواگیر مانند دیابت با برنامه ریزی جامع، برخورد و برنامه های كنترل و پیشگیری را اجرا كنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تدوین نقشه تحول سلامت كشور، خاطرنشان كرد این نقشه مسیر آینده سلامت در جامعه را نشان می دهد.

مصداقی نیا یادآور شد شبكه مراقبت های اولیه بهداشتی با 18 هزار خانه بهداشت روستایی و شش هزار مركز بهداشتی شهری تاثیر بسزایی در كنترل بیماری ها در كشور داشته است.

چهارمین كنگره بین المللی تازه های دیابت با حضور مهمانانی از كشورهای آمریكا، فرانسه، كانادا و دانمارك با امتیاز بازآموزی و تشكیل هشت كارگاه جانبی تا 12 اسفندماه جاری در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

اجتمام**9185 ** 1569**





:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: